پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261874
افزايش تعداد گيت هاي ورود و خروج در مرز مهران/برپايي دو بيمارستان صحرايي در مرز مهران
تاریخ انتشار : 1402/05/29 08:30:57
نمایش : 555
استاندار ايلام از افزايش تعداد گيت هاي ورود و خروج به منظور جلوگيري از ازدحام جمعيت خبر داد و گفت: ۱۵۰ گيت در مرز مهران براي تردد زوار جانمايي شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از حسن بهرام نيا استاندار ايلام در گفتگو با خبرنگار اجتماعي شبکه اطلاع رساني راه دانا درباره وضعيت مرز مهران اظهار داشت: در اربعين حسيني، ۵۰۰ موکب براي خدمت‌رساني به زائران اربعين فعاليت مي‌کنند که از اين تعداد، ۳۸۰ موکب رسمي و ثبت شده هستند.

 فراهم شدن ظرفيت پارک ۱۸۰ هزار خودرو براي اربعين در مهران

استاندار ايلام به ظرفيت پارکينگ‌هايي براي زائران اربعين حسيني اشاره کرد و گفت: دو پارکينگ با مساحت ۸۰ هکتار براي زائران اربعين با ظرفيت حداقل ۱۰۰ هزار خودرو پيش بيني شده است. علاوه بر اين، با در نظر گرفتن پارکينگ‌هاي خصوصي و دولتي، ظرفيت پارک براي حدود ۱۸۰ هزار خودرو در شهر مهران فراهم است.

وي با بيان اينکه وضعيت پارکينگ‌ها با نصب چراغ و خط‌کشي براي پارک خودروها، نسبت به سال‌هاي گذشته بهتر شده است، گفت: در هر کدام از پارکينگ‌ها ۷۲ چشمه سرويس بهداشتي و نمازخانه به مساحت ۳۰۰ متر احداث شده است. همچنين  ۲۴ برج نوري و ۱۲ سيستم پايش دوربين در دو پارکينگ نصب شده است.

به گفته استاندار ايلام؛ ۸۰۰ چشمه سرويس بهداشتي در دست اجراست که تا اوايل شهريور تمامي اين چشمه سرويس ها تکميل خواهد شد.

بهرام نيا به انجام اقدامات مناسب در زمينه تامين زيرساخت‌هاي اربعين اشاره کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون اقدامات زيادي براي زيرساخت‌ها از جمله راه‌هاي مواصلاتي و تکميل تجهيزات در پايانه‌ي مرزي انجام شده است. 

هزينه ۶ هزار و ۴۰۰ ميليارد تومان براي زيرساخت هاي اربعين در استان ايلام طي دو سال گذشته

وي با بيان اينکه طي دو سال اخير ۶ هزار و ۴۰۰ ميليارد تومان براي زيرساخت هاي اربعين در استان ايلام هزينه شده است، گفت: بيش از ۴ هزار ميليارد تومان آن در حوزه زيرساختي و راه‌ها هزينه شده است.

استاندار ايلام با اشاره به اين مطلب که سال گذشته محل تردد زوار با مسير امدادرساني تداخل داشت، خاطر نشان کرد: با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته مسير امدادرساني، از محل تردد زوار جدا شد. همچنين ساماندهي پايانه‌هاي مهران، روکش آسفالت، نصب نيوجرسي و... به خوبي توسط راهداري انجام شده است.

بهرام نيا به مديريت توزيع آب در مرز مهران براي اربعين اشاره کرد و گفت: کميته‌ آب ستاد اربعين براي سازمان‌دهي توزيع آب، نصب آب‌سردکن، نصب آب‌پاش‌ها، استقرار تانکرهاي آب‌رساني، خريد ۴۰ دستگاه يخدان و ... اقدامات لازم را انجام داده است.

برپايي دو بيمارستان صحرايي در مرز مهران

استاندار ايلام بااشاره به اينکه دو بيمارستان صحرايي براي اربعين در مرز مهران پيش بيني شده است، گفت: هشت اتاق سرد براي بحث گرمازدگي زوار اربعين حسيني در مهران پيش بيني شده است. همچنين ۴۷ پايگاه امداد و نجات در مسيرهاي استان فعال است که براي اربعين اين تعداد به ۸۰ پايگاه خواهد رسيد.

استاندار ايلام با اشاره به گرماي هوا در مرزهاي مهران و زرباطيه عراق در ايام اربعين گفت: تامين آب و برق مورد نياز براي رفاه حال زائران در دستور کار دو کشور قرار دارد، به طوري که روزانه ۳۰ تانکر آب در آن سوي مرز مهران مستقر خواهد شد.

افزايش تعداد گيت هاي ورود و خروج در مرز مهران

بهرام نيا از افزايش تعداد گيت هاي ورود و خروج نيز به منظور جلوگيري از ازدحام جمعيت خبر داد و گفت: ۱۵۰ گيت در مرز مهران براي تردد زوار جانمايي شده است. همچنين از استاندار عراق خواسته شد تا با توجه به گرماي هوا و به منظور سرعت بخشي در انتقال زائران تعداد گيت ها را در مرز زرباطيه افزايش دهند.

شبانه روزي بودن مرز  مهران در ايام اربعين  

استاندار ايلام در خاتمه تصريح کرد: همچون سال گذشته براي جلوگيري از معطل شدن زوار در هواي گرم  پذيرش زائران پياده روي اربعين حسيني  بصورت شبانه روزي و ۲۴ ساعته خواهد بود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html